قصيدة شعرية. .
انا وعيناك
....... ...... ....
ارى بعينيك اشواقا تنادينى
وترمينى بنظراتك
فى بحر الشعر من تانى
وتجرفنى بموجة شطك الحانى
واترك نفسى لتيارها
ولا الومها
ولا امنعها
تاخدنى بعيدا عن الدنيا وافكارها
واستسلم
وانا غرقانة هيمانة
فى بحر عينيك
ومشتاقة اكون كونك
واكون الرمش لعيونك
وانا همسك
وانا عقلك مع جنونك
واتوه وياك
وتسكرنى بنظراتك
وتحرقنى بانفاسك
يفوح عطرك
ويملانى انا نشوى
وتسكن قلبى وعينيه
وتشربنى نغم حالم
م انت سفينتى وشراعى
وباستغنى عن الكون بيك
ياليلى وانت موالى
.ياعمرى انت وسنينى
صديقى انت
وحبيبى
وكل ماليا انا فى الكون
واطير وياك على جناحك
وقلبى جنى مصباحك
تنادينى البى نداك
انا روحك
وملك ايديك
وانت شهريار عصرى
وانا ليك شهرزاد
واحكى
واه م العشق
واللوعة
وانام
واصحى على رمشك
وتحضنى برمش عنيك
وادوب جواك كما السكر
تدوبنى بحنية
وتسكن قلبى وعينية
وتكتبنى حروف فى قصيدة
من شعرك
واكون فى بحر شعرك حلم
واه ياروحى من دا الحلم
انا باحلم
ياريت ياحبيبى يتحقق
وتنزل دمعة من عينى
على خدى
افوق م الحلم
وارجع تانى اتذكر
انى ماشية فوق الارض
؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
هدى عبده

تعليقات
إرسال تعليق